Köpvillkor

Våra köpevillkor fom 2010-08-05 KÖPEVILLKOR
Vi välkommnar både företag och privatpersoner. Alla priser & belopp är inklusive moms om man inte själv ändrar på det. Alla beställningar är bindande.
Priserna ändras löpande men det är alltid priset vid beställningstillfället som gäller. Vi har gjort vissa ändringar i våra fraktrutiner. Numera skickar våra paket med DHL . DHL har ett fraktsystem som de kallar för servicepoint. Då kommer paketet till närmsta utlämningsställe ex en ica affär pressbyrå eller en mack etc. Vill man veta vart paketet kommer kan man gå in på DHL hemsida (dhl.se) och leta sig fram, till servicepoint. Annars kan man ringa oss så kan vi svara på det. Vill man istället att paketet skall komma hem till dörren är detta möjligt men endast vid förskottsbetalning. Detta måste dock meddelas i meddelande rutan vid beställningen. Frakten har vi ocksa lyckats förhandla ner vid förskottsbetalning. Vi tar nu ut 80:- inkl moms för frakten.(vid förskottsbetalning) Vill man lösa ut paketet mot efterkrav tar vi ut samma summa som det kostar oss 50:- inkl moms. extra (80:- frakt + 50:- efterkravsavgift.) Leverans sker normalt inom 5 arbetsdagar från det att ordern mottagits. Ej uthämtade paket debiteras med 300:- exklusive moms. Är du inte nöjd med något du beställt har du 10 dagar bytesrätt, under förutsättning att varan är oanvänd. Returfrakten betalas av köparen. 

 Beställning
Vi välkommnar både företag och privatpersoner. Beställning kan ske genom webbutik via telefon eller genom besök direkt i vår butik. När du skall beställa i vår webbutik så trycker du på den lilla knappen längst upp till höger på din skärm där det står logga in. Sen följer du bara anvisningarna som följer. Har Ni några frågor är det bara att ringa oss och fråga. Kontrollera noggrant alla uppgifter på orderbekräftelsen som skickas till din e-post adress när du beställt. Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls. Avbeställning Alla beställningar är bindande. Avbeställning ska ske skriftligen via e-post eller via telefon. Avbeställning skall ske samma arbetsdag som vi tagit emot orden. Priser

Alla priser anges inkl. moms om du inte själv väljer att byta. Priserna ändras löpande beroende på inköpspriset. Dock gäller alltid det pris som uppgivits vid beställningstillfället även om priset kommit att ändras efter beställningstillfället. Vi reserverar oss för prisändringar beroende på ev. felskrivningar eller felaktig information från 3 part.

Betalning
Betalning debiteras i svenska kronor. Betalning kan ske i förskott mot efterkrav (dhl) kontant vid vår butik på Hultet, Vättlösa i Götene. Skicka inga kontanta förskott. Vi ansvarar inte för pengar eller checkar som skickats med brev. Alla varor är säljarens egendom innan de är tillfullo betalda.

Frakt Leveranser kan ordnas över hela landet till närmaste DHL servicepoint eller dhl paket att paketet kommer hem. Vid leveranser med DHL tas en enhetstaxa ut på 80:- inklusive moms (gäller vid förskottsbetalning). Det här gäller ej gräsklippare, snöslungor eller slitdelar .Ring för information om fraktkostnad. 

Leveranser Normal leveranstid är 5 arbetsdagar från det att vi tagit emot Er beställning. Avgifter Fraktkostnad DHL 80:- inkl moms. (förskottsbetalning) Efterkravsavgift 50:- inkl moms. (gäller ej gräsklippare) Postförskott- postens taxa samt postförskottsavgiften. Vi förbehåller oss rätten att ändra avgifterna utan att detta meddelas särskilt.

Ångerrätt Är du inte nöjd med något du beställt har du 10 dagars bytesrätt under förutsättning att varan ej använts & skickas tillbaka i orginal förpackning. Du står själv för returfrakten samt transportrisken. när vi fått tillbaka varan & konstaterat att den inte är skadad betalar vi inom 30 dagar tillbaks det belopp du betalat för varorna. Ev. avgifter återbetalas ej.

Bytesrätt Om en beställd vara inte passar & du vill byta till en annan storlek returnerar du varan till oss på egen bekostnad och risk. Varan skall vara oanvänd & i orginalförpackninge. Vid utskick av ett byte debiteras en ny fraktkostnad. Om en vara är felaktig eller felpacketerad står vi för både retur och ersättningsfrakten.

Reklamation
Om du köpt en vara som vi efter särskild prövning, ofta i samråd med producenten, konstaterat är felaktig,inte fungerar, gått sönder trots normal användning eller på annat sätt inte levt upp till grundläggande förväntningar och krav, ersätter vi dig med en ny likadan vara eller ersättningsvara. Om du efter detta fortfarande inte är nöjd kan du få pengarna tillbaks. Om du vill reklamera en vara skickar du den till oss med en kort skriftlig beskrivning av reklamationen. Vid retur av en vara som du vill reklamera får du själv bekosta frakten tills det att reklamationen är godkänd. Återbetalning När vi fått en vara i retur & konstaterat att returen uppfyller premisserna för en återbetalning, betalar vi tillbaks pengarna inom 30 dagar. Skadade paket Alla paket som lämnar oss är försäkrade.

Om paketet och / eller innehållet är skadat när du får det så skall du genast anmäla det till den som lämnar ut paketet. Kontakta sedan oss om varan i paketet är skadad. Outlösta försändelser För alla paket som inte hämtats ut debiterar vi en avgift. Avgiften motsvarar kostnader för returfrakt och hantering sammanlagt 300:-+moms Personuppgifter Sibro Bolaget ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter behandlas för att kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Lagar och rekommendationer Vi följer lämpliga bestämmelser i marknadsföringslagen, konsumentköplagen, prisinformationslagen, distansavtalslagen, personuppgiftlagen och annan svensk lagstiftning samt god sed. Force Majeure Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullfölja avtalet om orsaken kan falla under Force Majeure accepterade orsaker.

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.
Tack för att ni besökt oss i vår webbutik. Ni är varmt välkomna att även besöka oss i vår butik i Götene
 
Våra öppetider är Må- fred 9,00-17,00 Lördagar Stängt